First month in Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Sanne - WaarBenJij.nu First month in Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Sanne - WaarBenJij.nu

First month in Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 September 2012 | China, Shanghai

Ni Hao Allemaal !

Jee wat gaat de tijd snel zeg, toen ik de titel van m'n verslag opschreef dacht ik; ''Wooow, zit ik hier echt al een maand?!'' Ik even rekenen, en ja hoor, meer zelfs !

In de laatste weken zijn er veel ups en downs geweest. Ik heb veel last gehad van heimwee, maar daar tegenover stonden ook weer veel leuke etentjes en stapavonden met de andere hier. Ik ga maar weer even terug naar de dag waar ik gebleven was, misschien komt er dan weer boven wat ik allemaal meegemaakt heb.

Ik was gebleven bij het begin van een nieuwe werkweek, en die eerste paar dagen heb ik niet zoveel gedaan. Veel gewerkt, en na m'n werk veel geluierd.

Die vrijdag hadden we een dinner + bowlavondje met de people van 2-Shanghai. We gingen eerst naar een Hot Pot restaurant. Je kreeg 2 grote bakken met soep, en daarin moest je je vlees, vis en groenten gaan bakken. Je had een normale soep en een spicy soep. Ik weet niet meer waarom ik het deed, maar ik dacht; Laat ik lekker mn Noodles in de spicy bak gooien! Niet te eten dus, na 1 hap leek het alsof der een brand ontstaan was in m'n mond. Die spicy soep heb ik dus maar lekker voor de andere overgelaten. Tim had hersens (van een varken geloof ik..) besteld als gerecht, en dat zag er ZO vies uit! Voordat ze gebakken waren leken het ook gewoon echt op hersens. Toch dacht ik; wat zou het gaaf zijn als ik kan zeggen dat ik een keer hersens heb gegeten! Ik dus heel stoer: ''oke kommaar op met die hersens, ik probeer een stukje!'' waarna ik dus een kwartier met een stukje voor m'n mond heb gestaan en het er niet in durfde te stoppen. Toen deed ik het, en wat was het vies!! Had geen idee hoe hersens smaakte, maar het smaakte gewoon echt naar hersens. Na het dinner gingen we bowlen, met al aardig wat drankjes op. We hadden ons verdeeld in 2 teams, en je raadt 't nooit; Ik was 1e van mijn team!! En nee, ik zat niet met alleen maar meisjes die er niks van konden. Heel de game ging het slecht, maar in m'n laatste beurt gooide ik 2 keer een strike en een spare ofzo, waardoor ik opeens eerste stond! Na het bowlen gingen we nog uit in Phebes, m'n favoriete club hier.

Zaterdag heel de dag lekker geluierd en 's avonds naar Mint geweest, schijnt de leukste beste hipste club van Shanghai te zijn. Ik vond er niet veel aan want het was veelste druk en de muziek was niks die avond. Rond 1 uur naar huis gegaan en lekker m'n bedje in gedoken, want de volgende dag moest er weer om 07:00 AM gewerkt worden.

Maandag had ik nogal een rotdag op werk, wat er ook wel eens bij hoort.. Gezeik met manager gehad, alles liep gewoon fout. Als er op dat moment een vliegtuig voor mn neus was gestopt en gezegd had; ''Je kan gratis naar huis vliegen!'' had ik dat absoluut gedaan. Die avond uiteten geweest met Dennis en voor de eerste keer echt in de metro geduwd! Het was dan niet zo erg als op dat filmpje van Tokyo, maar het leek er aardig op.

Dinsdag weer gewerkt en het was opeens 1 van m'n beste dagen! Alles weer opgelost en ik kreeg opeens veel te doen. Misschien dat die rotmaandag toch nog ergens goed voor is geweest.

Woensdag was het Vanessa der laatste avond, dus 's avonds natuuuurlijk uitgeweest. De volgende ochtend had ik beloofd om met der mee te gaan naar het vliegveld en der uit te zwaaien, maar toen ik om 08:00 s'ochtends op moest staan had ik toch een beetje spijt.. Maarja, had het er zeker voor over! De terugreis was officieel een ramp. Ik ging met de metro terug, dus toen ik eindelijk in de goede metro zat viel ik bijna in slaap. Gelukkig had ik wel een zitplaats. Op een gegeven moment gingen er heel veel mensen uit (bijna allemaal), waarbij ik dacht; ''het zal wel een beroemde plek zijn of iets, komt goed!'' wat dus totaal niet klopte. Ik ging een beetje op de stations letten waar we waren, en het bleek dus dat ik opeens bijna weer op het vliegveld was! Ik in de stress en gelijk uitgestapt. Bleek dus dat die halte waar veel mensen uitstapte een wisselstation is en de metro dan weer omdraaid. Ik dus weer een metro ingestapt, het wisselstation er weer uitgestapt en wéér in een metro gestapt. Mijn planning was om lekker als ik thuis was nog even te gaan slapen, maar daar kwam dus niks meer van. Toen ik thuis was mocht ik gelijk weer gaan werken. Rot China, rot metro's.

Vrijdag was ik vrij, even naar de Carrefour geweest en wat normale Europese producten gekocht. 's Avonds weer uit eten geweest en daarna uitgeweest in Phebes. Super leuke avond gehad en veel Europeanen ontmoet. Ook nog een groep Fransen tegengekomen die ik die dinsdag in m'n hotel ontmoet had. Toevallig!

Zaterdag naar Big Movie geweest, een hele grote dvdzaak in Shanghai waar ze allemaal Europese dvd's hebben. Mijn One Tree Hill was afgelopen, dus ik moest wel! Daar aangekomen gelijk nieuwe seizoenen gekocht, waar ik in Nederland 40 euro voor betaal en hier maar 7! Die avond besloten om niet mee uit te gaan omdat ik de volgende dag om 07:00 moest werken. Ik weet het, ik word zo volwassen!

De groep Fransen die ik in m'n hotel en weer in Phebes had ontmoet, hadden gezegd dat ze maandag even op mn werk zouden langskomen. Ik was bijna klaar met werken en ik dacht dus al; nahhh die komen niet meer. Ik zat na m'n werk lekker in mn pyjama in mn kamer, toen opeens m'n kamertelefoon ging. Was het dus 1 van die gasten en of ik even naar receptie wilde komen. Ik snel weer wat anders aangetrokken en naar de receptie gegaan. Die avond even ergens gegeten wat heel gezellig was en daarna weer naar m'n hotel gegaan.

Nu komt het; het bloed doneren!
Ik krijg er 130 euro voor en 4 vrije dagen, maar dat is maar een bijzaak, ik wil natuurlijk vooral de Chinese bevolking helpen :)
Ik moest die dag om 08:15 verzamelen in de staff canteen en we gingen met zn 8e in een busje naar het ziekenhuis. Daar aangekomen moesten we eerst ons bloed laten testen en kregen we te horen welke bloedgroep we hebben. Bij het bloed testen kreeg ik al een prik in mn vinger wat al pijn deed, en daarvan zeiden ze dat dat nog niks voorstelde. Fijn! Ik heb me 13495 keer afgevraagd waarom ik ook alweer bloed wilde doneren. M'n bloed was goedgekeurd (bloedgroep O) en ik was natuurlijk al als 2e aan de beurt. Ik was nog zenuwachtiger dan eerst nadat m'n manager aan kwam zetten met een grap dat buitelanders i.p.v 200 ml 400 ml moeten doneren. Haat Chinese humor. Ik moest in een stoel gaan liggen en werd er soort spul aan de binnekant van m'n elleboog gesmeerd, zelfs op dat moment had ik al m'n ogen stijfdicht en voor de zekerheid m'n hand er ook nog voor. Toen ik wist dat de spuit er bijna in zou gaan en mn hart 200 keer per seconde klopte, zei ze opeens dat ze m'n ader niet kon zien en ik van arm moest wisselen. Pffffffff. Ik gewisseld, weer hetzelfde ritueel en toen ging de naald erin. PIJN dat het deed! Gelukkig was die pijn maar 4 seconde, daarna zakte het weg en moest ik gewoon 5 minuten in die stoel blijven liggen. Die 5 minuten lijken 500 minuten als je weet dat er een naald in je arm zit. Ik geprobeerd aan bloemetjes en bijtjes en lekkere taarten te denken, maar dat had niet echt succes. Na 5 minuten ging de naald eruit (deed ook pijn!) en moest ik 10 minuten een watje erop gedrukt houden. Ik deed voor de zekerheid 25 minuten, je weet maar nooit wat er nog uitkomt. Daarna werd ik een aantal keer bedankt voor mn Hollandse bloed en gingen we weer terug naar het hotel. Heb m'n arm nog wel een tijdje gevoeld en had wel last van moeheid, maar ik ben gewoon enorm lui dus dat hoeft niet door mn verloren bloed te komen.

Nu ben ik nog 3 dagen vrij, dus moet ik mezelf zien te vermaken want iedereen hier werkt. Vanmiddag misschien even een park opzoeken en verder zien we het nog wel!

* Je kan hier een klein schattig baby aapje als huisdier nemen; leuk!! Als ik de tijd ervoor had om ervoor te zorgen had ik het misschien wel gedaan, maar helaas..

Heel kort samengevat; Ik vermaak me hier prima, af en toe wel wat heimwee momenten, maar er staan heel veel leuke dingen tegenover. Dit is een kans uit 1000 en daar ga ik nog 't beste van maken!

Bye bye xxx


  • 05 September 2012 - 07:25

    Emile:

    J ' ai souvent essayé de comprendre porquoi je vous aime. De mon espoir de trouver une réponse,
    mais ont seulement de questions. Notre symbole de l 'anneau c' est- à- dire une éternité,
    les deux avec nous n 'a rien à voir. Cette constatation est pour nous deux,
    mais de plus en plus de vérité.

    Emile

  • 05 September 2012 - 07:41

    Sanne :

    You are trying to understand why you love me? Who are you?!

  • 05 September 2012 - 08:16

    Mama:

    Wie is Emile???????????
    Ha meid, ik heb weer genoten van je verslag. We hebben veel Skype kontakt(gelukkig)maar lees
    een hoop nieuwe dingen. Over dat baby-aapje bijvoorbeeld. Dat had ik niet verwacht in China.Iedere keer blijkt maar weer wat voor bijzonder land je hebt uitgekozen voor je stage.xxx

  • 05 September 2012 - 15:38

    Frans!:

    MIAAAUUWWW San Sanne!

    Où sont les faits fous! Dommage que cela, je suis assis pendant 3 semaines à se réjouir!
    Et puis-je obtenir huit heures et quart ce matin (heure néerlandaise) Française vous avez un autre fou laisser un commentaire? Maintenant je sais pourquoi: P Désolé Sanne cette fois c'était quelqu'un d'autre pour moi: P hahaha

    Brains ....! Doit-on aux Pays-Bas sera un peu peur de Sanne?
    Hannibal Lector / silence des agneaux cascades?
    Hmm Tant que vous gardez-vous de la mienne! = P

    Endormi dans le métro! hahahahahaha
    Et puis une balade d'avant en arrière à faire! hilarant!

    Piquer le sang! Qu'est-ce un acte héroïque, je l'ai trouvé quand je suis arrivé à WhatsApp de vous lire!
    À qu'à la fin de la conversation qui a été dit «Je reçois 130 euros et 4 jours pour libre!"
    Hahaha pense toujours que c'est bon de vous entendre Sanne! «Fier de vous m!

    Puis, j'ai lu première pièce en quelques Français que vous avez rencontrés!
    Et puis entre les réponses écrites en français que vous avez épousé un mec: P au moins quelque chose sur un ring et beaucoup d'amour! = P-vous nous dire?
    Que nous lisons ceci dans votre prochain blog?

    Eh bien pour l'instant nous réjouissons de votre prochain morceau et je vous souhaite beaucoup de plaisir!

    Salutations français! xx


    Ik zag eerder in je reacties dat je heel goed Frans spreekt dus ik dacht weer eens wat anders als een taal die uit tekeningen bestaat en 1 die je misschien echt kan lezen! IN het Frans!

    Mocht het onverhoopt nou toch nog zo zijn dat je het bovenstaande stukje niet kan lezen!
    Aanschouw dan hier onder de vertaling in je huidige moedertaal!



    MIAAAUUWWW聖桑妮!

    是瘋狂的事實!太糟糕了,我坐在3個星期,就歡喜快樂!
    然後我得到一個季度過去8今天早上(荷蘭時間)法國你有另一個瘋狂的留言嗎?現在我知道為什麼:P很抱歉桑妮這個時候是別人給我:P哈哈哈

    腦....!我們在荷蘭應該會有點害怕桑妮?
    漢尼拔講師/沉默的羔羊噱頭?
    嗯,只要你保持自己從我的! = P

    在地鐵上睡著了! hahahahahaha
    然後一程來回!熱鬧!

    刺血!什麼一個英雄的壯舉,我發現,當我了WhatsApp讀你的!
    在通話結束後說:“我得到130歐元,4天為免費!”
    哈哈哈仍然認為這是好,你聽到桑妮! “為你感到驕傲!

    然後我讀你所遇見的幾個法國人在第一塊!
    然後寫在法國結婚,你至少有一個人:P環和很多的愛的東西之間的反應! = P你能告訴我們嗎?
    無論我們讀這在你的下一個博客?

    現在我們期待你的下一個作品,我希望你多的樂趣!

    問候法國人! XX

    Nee nog niet?? Nou voorruit dan maar! zie hieronder de Nederlandse vertaling!
    Volgende keer zet ik deze er niet meer bij!
    Dan ga je maar via google Vertalen kijken wat ik voor je geschreven heb!
    Weetje wat een werk het is om telkens het zelfde verhaal in een andere taal te schrijven!
    Hahaha


    MIAAAUUWWW Sanne San!

    Waar zijn de gekke WEETJES!! Beetje jammer dit, zit ik me al 3 weken op te verheugen!
    En dan krijg ik vanochtend kwart over 8 (Nederlandse tijd) Frans heb jij weer een gekke reactie geplaatst? Nu snap ik waarom:P Sorry Sanne dit keer was iemand anders mij voor:P hahaha

    Hersenen....! Moeten we in Nederland een beetje bang gaan worden van Sanne?
    Hannibal Lector/silence of the lambs stunts?
    Hmm Zolang je maar van de mijne afblijft!! =P

    In slaap gevallen in de metro! hahahahahaha
    En dan een rit heen en terug maken! hilarisch!

    Bloedprikken! Wat een heldendaad vond ik het toen ik het op whatsapp te lezen kreeg van je!
    TOT dat er aan het einde van het gesprek gezegd werd "ik krijg er 130 euro en 4 vrije dagen voor!"
    Hahaha vind het nog steeds goed van je hoor Sanne! Ben trots op je!

    Dan lees ik eerst een stuk over een paar Franse mensen die je ontmoet hebt!
    En dan vervolgens tussen de reacties in het Frans geschreven dat je getrouwd ben met een gozer:P in ieder geval iets over een ring en een hoop liefde! =P moet je ons nog wat vertellen?
    Of lezen we dit in je volgende blog?

    Nou voor nu kijken we uit naar je volgende stukje en wens ik je nog veel plezier!

    Groetjes Frans! xx


  • 05 September 2012 - 15:41

    Iris:

    HeeeSanne!

    Echt superstoer van je dat je mee hebt gedaan met dat bloeddoneren en nog stoerder van je dat je hersenen hebt geproefd! Heel veel plezier daar nog en ik vind het echt super leuk om je spannende verhalen te lezen op je blog!:)

    Xxx Iris

  • 06 September 2012 - 18:30

    Yvonne:

    Hoi Sanne,
    Het leuke van het lezen van jouw verhaal is dat je je bijna kunt horen praten. Je schrijft echt zoals je praat.
    Je schrijft dat je volwassen aan het worden bent, nou inderdaad .....als JIJ in je vrije tijd een park gaat bezoeken is het erg met je gesteld!
    En als je heimwee hebt, moet je maar denken dat 1/5 er al op zit!

    groetjes van Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage Shanghai

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 12629

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 23 December 2012

5 maanden stage lopen in Shanghai

Landen bezocht: