First week - Reisverslag uit Shanghai, China van Sanne - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Shanghai, China van Sanne - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Augustus 2012 | China, Shanghai

Ni Haoooo people,

Ni hao ma? Wo hen hao! (hoe gaat het? met mij gaat het goed!)
Ik moest gewoon even opscheppen haha, het taaltje is zo leuk!
Een week geleden stapte ik in het vliegtuig, dus het is wel weer even tijd om een verhaaltje te schrijven.

Laat ik maar weer even beginnen waar ik gebleven was, vrijdag ;

Vrijdag avondje had ik een etentje met mn agency hier; 2 Shanghai, en het was zo leuk! We gingen naar een chinees restaurant en zaten met ongeveer 12 man aan een tafel, 1 duits meisje, derest allemaal Nederlands. Maar omdat dat meisje duits was, moesten we natuurlijk Engels praten. We hadden veel verschillende kleine gerechtjes en noodles. of nja, noodles, het was meer vuur wat je in je mond stopte, wat waren die pittig zeg! Ik kan best pittig eten, maar dit was gewoon niet te doen. Verder was alles heel lekker! (behalve de vis) Toen we klaar waren gingen we met z'n allen naar Angelina's, een discotheek in Shanghai. Waaaaauw, gaaf! Het uitgaan is daar echt stukke beter dan in Nederland.

De volgende dag nodigde Vanessa (duits meisje) me uit om bij haar te komen eten, haar roommate zou koken die avond. Ik met Tim (Nederlandse jongen die k heb ontmoet) erheen gegaan en er waren ook nog een Duitse jongen, Belgische jongen en een Nederlandse jongen, ofterwijl; gezelligggg. Ik merkte die avond wel dat ik er toch een beetje moeite mee had om alleen maar Engels te praten, zeker als je hele verhalen uit jezelf moet vertellen. Na het eten zijn we naar een terras gegaan en hebben we nog evn met zn allen wat gedronken.

De volgende dag ben ik naar de markt geweest. Je moet je gewoon een markt in Italie voorstellen en allemaal zelfde soorten winkeltjes met dingen die je enorm moet afdingen. Wauw, wat een geweldige dingen heb je die je voor een heel klein prijsje kan meenemen. Vans en Uggs voor 15 euro, merktassen heel goedkoop en nog veel meer. Je loopt door een pad met daar omheen alleen maar winkels, en de eigenaren staan dan aan t pad je proberen naar binnen te krijgen. Pffff, heel irritant. Lindy en ik hebben ook nog onze nagels laten doen voor 3 euro! Daarna zijn we (Ik, lindy en dennis) bij een Italiaan gaan eten. 1.60 euro voor een pizza, 0,90 voor een nagerecht, en t was nog lekker ook! Toen we uitgegeten waren zijn we naar People Square gegaan, wat is dat gaaf zeg! Ik keek echt mn ogen uit. Net Times Square in New York, echt geweldig. Overal mensen die aan et zingen/dansen zijn, heeeele hoge verlichte gebouwen. Toen optijd naar huis gegaan, want de volgende dag was m'n eerste werdag!

Als eerst werden we aan wat mensen voorgesteld en moesten we wat papieren invullen, verder hebben we die dag in een kantoortje gezeten en bijna niks gegaan. Alleen wat huiswerk opgekregen omdat we die volgende dag een test kregen over de kamers, regels en prijzen. Die avond ben ik tijdens het leren in slaap gevallen, maar gek genoeg ging de test best goed de volgende dag! (Veel antwoorden stonden op 't bord voor me, hihi) Die dag enorm lol gehad met n collega, na die dag sowieso een vriendin erbij! 's avonds eerst even met Lindy bij de mac gegeten (mc chicken medium menu voor ongeveer 1,60 euro! 0,70 voor mn hamburger met patat, 0,90 voor mn cola! Raaar. Daarna lekker One Tree Hill gekeken en ook nog even Epke Zonderland gekeken.

Vandaag stond ik voor het eerst achter de receptie. Er was niet veel te doen, maar wel wat dingen geleerd. En; hele leuke collega's! Ze zijn allemaal enorm aardig en hebben me Chinees geleerd, erg leuk. Toen het bijna tijd was riep me assistent manager me, en hij zei; I have very difficult work to do.. Dus ik dacht; O nee he, hier heb ik toch geen zin meer in na 5 uur op mn benen staan !! ''Eat this chicken!'' Lag er een zakje voor me met kip erin, en het was ZO lekker! Een beetje hetzelfde als chicken wings, maar dan op zn Chinees en nog veel lekkerder. Ik heel erg mn assistent manager bedankt en daarna zat mn werkdag erop. Oja, ik heb trouwens elke dag in de staff canteen gegeten, vreselijk. Dag 1 was een vissekop of kip, dat was niet zo moeilijk dus. Maar verder heb ik eigenlijk alleen een beetje rijst op..

Vanessa zou hier komen dineren, maar er is hier al bijna 2 dagen een Tyfoon bij Shanghai. Er zijn op dit moment al 2 miljoen mensen geevacueerd en alle vluchten zijn gecanceld en alle winkels gesloten, niemand mag naar buiten. Best wel heavy dus, ik blijf lekker binnen :)
Vanavond lekker relaxen en morgen een nieuw werkdagje, en geloof 't of niet; ik heb er best zin in!

Nog even wat rare dingen;
* De kleine kinderen in China lopen altijd op straat met een broek met voor een groot gat, en achter een groot gat. Ik vroeg me af waarom dat was, maar nee; ze dragen geen luier, ze doen hun boodschap gewoon op straat, bah! Verder is de stad wel heel schoon trouwens.
* De tieners die studeren mogen geen vriendje/vriendinnetje hebben, alle ouders vinden dat pas oké als ze hun studie hebben afgesloten. Het leidt alleen maar af.
* In China eten ze GEEN kat en hond, wie dat fabeltje verzonnen heeft had het dus helemaal mis. O ja, heel af en toe wel hond geloof ik ...
* Als je een broer of zus hebt, mag je maar 1 kind krijgen. Als je die niet hebt, mag je 2 kinderen krijgen. Dit doen ze dus zodat het bevolkingsaantal niet teveel toeneemt.

Zaijian! xxx

  • 08 Augustus 2012 - 12:26

    Leo:

    Leuk verslag, meid! Die 'rare-dingen-rubriek' moet je erin houden!

  • 08 Augustus 2012 - 12:26

    Leo:

    Leuk verslag, meid! Die 'rare-dingen-rubriek' moet je erin houden!

  • 08 Augustus 2012 - 13:12

    Iris:

    HeeSanne!

    Wat heb je al een hoop gedaan zeg! En fijn om te horen dat je al aardig wat vrienden en vriendinnen hebt gemaakt. Nu wordt het vast gezellig:P. Hoe gaat het daar met de tyfoon? Heb je er veel last van of is het in het hotel helemaal veilig?

    Xxx

  • 08 Augustus 2012 - 13:18

    Sanne :

    Haha ja, ik hoop het wel! Nou ik merk er niet veel van, ik zit gewoon lekker in mn (bijna) geluidsdichte kamertje, maar de lucht ziet er heel vreemd uit en het regent en waait nog heeeel hard. De beroemdste boulevard van shanghai (10 min van mij vandaan) is al helemaal overstroomd, maar ik heb gehoord dat ik in dit hotel in ieder geval wel veilig zit, dus laten we het maar hopen haha.
    Fijne vakantie nog! xxx

  • 08 Augustus 2012 - 13:38

    Sandra En Mitchell:

    Hee meid!
    Heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. China wordt straks gewoon een soort tweede thuis;).
    En erg grappig die aparte dingen die je beschreven hebt, zo leren wij hier ook nog wat!
    Nog heel veel plezier en succes met werken
    Xx Sandra en Mitch vanuit het warme/zonnige turkije

  • 08 Augustus 2012 - 14:19

    Larissa:

    hee sann!!

    wat een leuk verslag! & wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    en bedankt voor de melding dat ze geen kat en hond eten, misschien dat ik het dan toch nog eens overweeg om naar China af te reizen haha.

    have fun nog!

    xxx Lariss

  • 09 Augustus 2012 - 07:31

    Leo:

    hmm, af en toe hond....... Ik zie mij daar al naar de slager gaan: Mag ik een kilo golden retriever en 500 gram Ierse setter?

  • 09 Augustus 2012 - 10:42

    Frans!:

    MIAAAAUWWW桑妮:)

    閱讀讓你有樂趣在颱風有什麼好玩的!或uuh上海!
    令人興奮的兒子颱風聽到你身邊!

    帶來更多的那些奇怪的事實!

    法國的問候!

    Mocht je nog niet zo ver zijn met het cinees dat je dit nog niet snapt!
    Hier is de nederlandse vertaling! haha

    MIAAAAUWWW Sanne:)

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in de tyfoon! Of uuh Shanghai!
    Wel spannend hoor zoon tyfoon om je heen!

    Kom maar op met nog meer van die rare weetjes!

    Groetjes Frans!

  • 12 Augustus 2012 - 09:44

    Nanda:

    VETTE SHIT DIKBIL PAS OP JE ZELF XXX NANDA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage Shanghai

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 1769
Totaal aantal bezoekers 12629

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 23 December 2012

5 maanden stage lopen in Shanghai

Landen bezocht: