Work, work, work en uitgaan - Reisverslag uit Shanghai, China van Sanne - WaarBenJij.nu Work, work, work en uitgaan - Reisverslag uit Shanghai, China van Sanne - WaarBenJij.nu

Work, work, work en uitgaan

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Augustus 2012 | China, Shanghai

Hello!

Na aandringen van m'n ouders toch maar even begonnen aan een nieuw reisverslag. ''Iedereen houdt je blog bij dus je moet 'm goed bijhouden!!'' Wel heel leuk om te horen dat m'n blog ook echt gelezen wordt.

Laten we beginnen bij zondag, volgens mij waren we daar gebleven.

Zondag avond ging ik uiteten met Dennis, Klaas en Tim bij een Chinees restaurant, genaamd; ''Grandmothers Restaurant''. Het was een soort tapas restaurant, allemaal kleine hapjes die je kon uitkiezen. Dus we dachten; als ieder nou 2 dingen uitkiest hebben we vast wel genoeg. + een bak rijst erbij dat we zeker genoeg zouden hebben. Nou, en dat hadden we! Die tapas-hapjes bleken niet zo klein te zijn maar gewoon hapjes wat genoeg is voor 1 persoon. Dus op een gegeven moment stond HEEL onze tafel vol met hapjes (happen). Zelfs toen we al bijna klaar waren kwamen ze nóg meer brengen. Toen we van tevoren drinken gingen bestellen had ik een 7up besteld. Maar ik zag in de kaart staan dat een normale iets van 0,90 cent was, en een wat grotere 1,20. Dus ik dacht; Laat ik die grotere maar nemen, dan hoef ik verder geen drinken meer te bestellen. Toen het drinken gebracht werd kloptte het inderdaad; hij was zeker groot. Ze kwam aan met een hele grote fles 7up! Ik hard lachen natuurlijk, zat ik daar aan tafel met voor me een grote fles 7up. Verder was het eten wel echt heel lekker, alleen had ik afentoe nog problemen met mn stokjes.

De volgende dag begon m'n werkweek. Of nouja, ''werkweek'', een hele dag stilstaan achter de receptie en niks doen. Dat is een betere beschrijving. Ik moest de hele week van 02:00 PM tot 10:30 PM, wat dus echt een rottijd was. Het betekende dat ik m'n diner kon houden in de staff canteen. No wayyyy, lunch is daar al vreselijk dus ik ga never daar dineren. Elke avond dus in mn kamertje gegeten. Brood met jam en ham, cornflakes. (Mam ik mis je!!) Die maandag avond hoorde ik dat ik gewoon mac kan bestellen en het dan na m'n werk kon opeten. Ik had zo'n honger dat ik dacht; laat ik het gewoon doen. Het duurt altijd 40 min om te bezorgen, dus m'n collega 40 min voor mn finishtijd gebeld. Werd het al na 20 min bezorgt! Ooit koude Mac gegeten? Ik wel..

Dinsdag zag m'n dag er precies hetzelfde uit, alleen dan zonder de koude mac. Die avond ben ik met Dennis uitgeweest, wat echt leuk was. Jammer dat er zo'n nep Pitbull gast was die optredens gaf, maar verder was 't wel echt leuk.

Woensdag weer hetzelfde verhaaltje, alleen mocht ik soms wel al blaadjes in een la doen! En heb ik een beetje geleerd hoe ik moet inchecken. 's Ochtends heb ik gevraagd naar de grootste supermarkt van Shanghai, omdat ik even wat normale dingen wilde halen, o.a. een bord, bestek en een schaaltje. Ik moest 1 halte met de metro en daarna was ik er. En mygod; wat was die supermarkt groot! (de carrefour) Je kwam natuurlijk ook de gekste dingen tegen; Levende schildpadden die je mocht uitkiezen, (wat dus bij ons hetzelfde is als met kreeften), vissen die je kon uitkiezen.
Die avond lekker uitgerust en optijd gaan slapen.
Oja, wat ook wel leuk om te vertellen is, ik heb een Chinese collega achter me aan. Hij is echt super lief, alleen krijg ik tegenwoordig smsjes van 'm wat toch een beetje tever gaat.

Donderdag was wel een leuke dag, want ik heb dingen mogen doen! Ja echt! Ik heb heel veel dingen gemodifyd (hoe schrijf je dat...) in de computer. Dat houdt in; alle gegevens van een gast invullen die ingecheckt is. Ik was daar zo druk mee bezig dat de tijd lekker snel ging. Ook mocht ik een gast (een heel lief Japans mannetje) even een kamer laten zien, wat een beetje een ramp was. Niet de gast, maar de dingen eromheen. Er werd me een kamernummer doorgegeven en daar kreeg ik dan even het pasje van. Wij de lift in, dacht ik; Shit, wat was het kamernummer nou.. 1602 kwam het eerst in me op. Wij naar de kamer, en jahoor, natuurlijk deed het pasje het niet. Dus ik even een leuk verhaal erbij gelult, en toen dacht ik: Oja, het was 2002! Wij naar de kamer, maar helaas, het pasje werktte niet. Die gast vond het prachtig, hij kreeg een halve rondleiding door het hotel. Wij weer naar de receptie om te vragen wat het nummer nou was, bleek het 1802 te zijn. Wij naar de kamer en JEEJ, het pasje deed het. Japanse mannetje was helemaal positief en heeft me 10 keer bedankt voor de rondleiding. We hadden achteraf de fitnessruimte en het zwembad ook nog wel even kunnen doen. 's Avonds na het werk nog uitgeweest met mensen van 2-Shanghai, en echt een superleuke avond gehad!

Vrijdag was ik vrij! Ik had een voornemen om lekker de stad te gaan verkennen, maar ik heb eigenlijk m'n dag lui in mn bed doorgebracht met One Tree Hill. (Het gaat zo hard, ben al met mn 2/2 seizoen bezig) Verder nog even boodschappen gedaan en 's avonds uiteten geweest in een Japans restaurant met een hele groep. Ik was uitgenodigd, dus ik had geen idee wat voor eten ik zou krijgen. Maar goed ook, want anders had ik mn eigen brood en cornflakes meegenomen; Sushi, vis, vis, en nog meer vis. We kregen zo'n eigen kok die voor ons ging koken om een grote plaat voor ons. Gelukkig hadden ze voor mij nog wat kip bijbesteld, zodat ik nog wel iets te eten had. Daarna gingen we naar een club, zo leuk! Het uitgaan is hier nog steeds veel beter dan in Nederland. We zijn die dag wel 3 keer van club gewisseld, waardoor op mn eind mn voeten zó'n pijn deden (triljoen keer gedacht; had ik nou maar geen hakken aangedaan!). Het was een beetje erg laat geworden waardoor het al licht werd voordat ik thuiskwam. (Love you paps en mams) In Shanghai wordt het wel al heel vroeg licht trouwens, en om 19:00 is het pikdonker. Lekker uitgeslapen natuurlijk, en nu zit ik m'n reisverslag te typen!

Vanavond misschien nog even een drankje doen ergens, en een beetje optijd naar bed want morgen begint mn werkweek weer! (zo-do)
Hopen dat ik dan wat meer te doen krijg..


Rare weetjes;

* Chinezen rijden echt als gekken, maar als je in een taxi zit mag je je gordel niét omdoen. De taxichauffers zien dat als een belediging dat je vindt dat ze niet goed kunnen rijden.

* Alle stoplichten tellen hier af vanaf 20, waardoor je precies weet wanneer die op groen gaat en wanneer die op rood gaat. Handig!

Verder kom ik nu even niet op dingen, maar als ik ze weet zet ik ze erbij.


Zaijen xxx


  • 18 Augustus 2012 - 08:51

    Paps En Mams:

    Ha dochterlief, we hebben ons heel erg vermaakt met het lezen van jouw blog. Ga vooral zo door en het wordt een bestseller! Je hebt de humor van je vader en (beetje) je moeder.

  • 18 Augustus 2012 - 12:51

    Frans :

    Miaaaaauuuuwwww SANNEさん。

    こにち、もう一度本当に面白い話!
    特にテキストメッセージを送信しmiaauwwマーケットの中国の少年について!ハハハ

    オランダでは、あなたはそれらのほとんどの"男性"の何も持っていなかったと言った!
    猫のようなとにかく明らかに中国の"男"!
    あなたはあなたにちょうど彼らのは何の関係もありません必要な場合は!ハハハ
    あなたは再び、あなたは彼にあなたの番号を与えるように金髪のだ!

    引き出しの中に葉が何.....本当にSANNE HAHAHAHAのタスク!
    P:氷を作るに少し似ています

    とmodify'se'ねえ:)!

    ああ、あなたのベルトはちょうどタクシーでそれをすることがない!
    ただ、そのドライバを持っていると言われて!ハハハ

    そして次回、私は本当に漠然とした奇妙な事実! P笑:それはこの時間が、少しラメをしました


    Deze keer maar in het Japans vertaald aangezien Chinees je de vorige keer niet zo goed af ging!
    Mocht je het dit keer weer niet snappen dan toch maar weer voor de laatste keer hier onder in het Nederlands Vertaald!




    Miaaaaauuuuwwww Sanne san.

    Konichiwa en weer een heeeeeeel boeiend verhaal!
    Vooral over die Chinese jongen die jou van die miaauww smsjes stuurt! hahaha

    In Nederland zei je nog dat je er niks van moest die kleine "mannetjes"!
    Maar goed blijkbaar zijn Chinese "mannetjes" net als katten!
    Als je er niks van moet hebben komen ze juist naar je toe! hahaha
    Jij ben dan ook weer zo blond dat je hem jouw nummer geeft!

    Blaadjes in een la doen..... Echt een taak voor Sanne hahahaha!!!
    Lijkt een beetje op ijs scheppen:P

    En modify'se' he:)!!

    Oh en doe toch je Gordel maar gewoon wel om in de taxi!
    Gewoon schijt hebben aan die chauffeur! hahaha

    En volgende keer wil ik echt vage rare weetjes! Vond het deze keer maar een beetje slapjes:P hahaha


    Kusjes!!!

  • 18 Augustus 2012 - 13:40

    Iris:

    HeeSanne!

    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt:). Nog heel veel plezier daar! xx

  • 18 Augustus 2012 - 15:52

    Yvonne:

    Hoi Sanne.

    Heb ik het verkeerd of klopt het wel dat jij je daar heel erg vermaakt!?
    Leuke verhalen hoor. Het lijkt er op dat het werken maar een beetje bijzaak is. Wat je gelijk hebt, meid!
    Geniet er maar lekker van en pas op voor kleine mannetjes.
    Vanavond gaan we de 50e verjaardag van je mam vieren. Jij zal vast wel ter sprake komen.

    groetjes van Yvonne

  • 18 Augustus 2012 - 16:30

    Patrick:

    hoi sanne , je vertelt toch wel alles want je ouders willen het weten.kleine vriendjes heb je niet veel aan daar wals je zo over.volgens mij heb je het wel naar je zin werken is een bijzaak. volgens mij kom je (als je nog thuiskomt) met een vriendje thuis.fijn om dit allemaal te lezen,vanavond heerlijk haring eten op jou moeders party. Patrick

  • 23 Augustus 2012 - 11:42

    Mariel (vriedin Van Je Moeder):

    Hoi Sanne ,je moeder was net bij me en vertelde dat je al in China zit en een reisverslag
    bij houdt.natuurlijk gelijk gaan lezen en erg vermakelijk.Ik hoop voor je dat je het wat drukker krijgt met je werkzaamheden.Wat een mooie ervaringen doe jij op.
    Ik wens je heel veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Stage Shanghai

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 2484
Totaal aantal bezoekers 12617

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 23 December 2012

5 maanden stage lopen in Shanghai

Landen bezocht: